.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قبوض میلیونی گاز نتیجه ضعف در نظارت
مصرف گاز در واحد‌هایی که الزامات اجرای ساختمان‌ها را رعایت نمی‌کنند ۳ تا ۴برابر بیشتر است.

 

   

 

به گزارش شمال نیوز ، مایلی رستمی مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه بیشترین اسراف گازی در واحد‌هایی است که الزامات ساخت را رعایت نمی‌کنند، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف گاز در منازلی که در ساخت و ساز الزامات نظام مهندسی را رعایت نمی‌کنند ۳ تا ۴ برابر بیشتر از منازل استاندارد است.

او افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ٣٥ درصد اتلاف انرژی از دیوارها، ٢٥ درصد از سقف، ١٠ درصد از کف و ٢٠ تا ٢٥ درصد از پنجره‌ها و درب‌ها است

مدیرعامل شرکت گاز مازندران ادامه داد: عایق بندی مناسب ساختمان و استفاده از موتور خانه‌های مناسب نقش چند برابری در صرفه جویی انرژی دارند، اما ساختمان‌ها بگونه‌ای ساخته می‌شوند که، سرما و گرما را به سرعت از دست می‌دهند

مایلی رستمی بر کیفی سازی در ساخت و ساز مسکن با کمک همه دست اندرکاران صنعت ساختمان تاکید کرد و گفت: هزینه‌های نظام مهندسی و شهرداری بالا است و به همین دلیل مردم رغبت به استفاده از این خدمات ندارند و اکثرا بدون پروانه ساخت و ساز می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه بیشتر معترضان به قبض گاز روستاییان هستند، ادامه داد: بسیاری از منازل مسکونی در روستا‌ها استاندارد‌های مصرف گاز مانند دوجداره بودن پنجره‌ها، عایق بندی مناسب، استفاده از مصالح استاندارد و مرتبط با شرایط اقلیمی را رعایت نمی‌کنند و به همین دلیل هدر رفت گاز در این منازل بیشتر است.


مایلی رستمی گفت: با توجه به اصلاح قیمت گاز به نظر می‌رسد بیشترین افزایش قیمت شامل منازلی بشود که در ساخت آن موارد مهندسی رعایت نشده است.

او افزود: کارشناسان نظام مهندسی باید بیشتر وقت بگذارند و نظارت‌ها را نیز افزایش دهند.

 

شرکت گاز چرا به واحد‌های ساختمانی غیرمجاز خدمات می‌دهد؟


مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: وطیفه این شرکت تا علمک گاز است و در لوله کشی داخلی، نوع مصالح بکار رفته در ساخت، عایق بندی و موتور خانه هیچ دخالتی بر اساس قانون نداریم

مایلی رستمی افزود: روزی ۵۰۰ پرونده انشعاب گاز در این شرکت تشکیل می‌شود که شاید ۵۰ درصد خانه‌ها مهندسی نیستند و پروانه ساختمان ندارند.

او افزود: طبق قانون شرکت گاز تنها به واحد‌های ساختمانی که مجوز پایان کار دارند خدمات‌رسانی می‌کند، اما این مجوز‌ها از سوی نهاد‌های دیگر صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه شرکت گاز الزام به تامین گاز دارد، گفت: بررسی مجوز‌ها جز وظایف ما نیست.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران افزود: این شرکت فقط برای بهینه سازی موتورخانه در سه سال اخیر از منابع مالی خود ۴۶ میلیارد تومان هزینه کرده است در حالیکه اگر موتور خانه‌های هوشمند در این ساختمان‌ها استفاده می‌شد این هزینه نیز انجام نمی‌گرفت

مازندران دو میلیون مشترک خانگی دارد و از ۶۳ شهر استان ۶۱ شهر و از ۲۹۸۸، ۲۶۰۰ روستا از نعمت گاز برخوردار هستند


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.161 seconds.